
یکی از کاربردهای اینترنت فرستادن و دریافت نامههای الکترونیکی است. نامه الکترونیکی پروندهای است که ازطریق شبکه اینترنت برای مخاطبی که دارای پست الکترونیکی است، فرستاده میشود.
هر شخصی دارای پست الکترونیک شخصی با دامینهای مختلف میباشد ولی از آنجایی که جهت کارهای دانشگاهی نیاز به پست الکترونیکی با دامین دانشگاه میباشد تصمیم گرفته شده تا پست الکترونیکی آکادمیک راهاندازی گردد.
این سرویس از سال ۱۳۸۲ با خرید سرور و نصب و راهاندازی نرمافزار MDaemon بار دیگر پست الکترونیکی دانشگاه البته این بار بر روی سرور دانشگاه راه اندازی و اجرا گردید.
ارائه سرویس پست الکترونیکی دانشگاه در سال ۱۳۸۲ به ۸۵نفر از اعضای هیأت علمی و ۹نفر واحدهای تابعه دانشگاه صورت گرفت و سالانه تعداد کاربران این سرور افزایش یافت. سپس با بالا رفتن تعداد کاربران و ارسال و دریافت بیشتر نامههای الکترونیکی مجبور شدیم تا سرور را ازنظر سختافزاری ارتقاء دهیم. لذا سالانه با نصب آنتیویروس بر روی سرور و بروز رسانی آنتی ویروس و نرمافزار مدیریت پست الکترونیک، از نفوذ هکرها جلوگیری گردیده است.
نحوه درخواست پست الکترونیک
پست الکترونیک برای ۳ گروه ذیل تعریف میگردد:
۱- اعضای هیأت علمی
۲- دانشجویان ارشد به بالا
۳- واحدهای تابعه
افرادی که گروه اول و دوم قرار میگیرند میتوانند هم از طریق پورتال دانشگاه به آدرسwww.qums.ac.ir در سربرگ خدمات الکترونیک از بخش فرم درخواست پست الکترونیک و هم از طریق نامه اتوماسیونی جهت تعریف پست الکترونیک اقدام نمایند ولی برای تعریف پست الکترونیک جهت واحدهای تابعه فقط باید از طریق نامه اتوماسیونی اقدام نمایند.
ثبت درخواست پست الکترونیک از طریق پورتال
۱- ورود به پورتال دانشگاه به آدرس www.qums.ac.ir
۲- سربرگ خدمات الکترونیک ، بخش فرم درخواست پست الکترونیک
۳- انتخاب گروه مورد نظر
۴- وارد کردن و ثبت اطلاعات و دریافت کد رهگیری (خواهشمند است کد رهگیری را حفظ نمایید)
۵- در انتها پس از چند روز میتوانید از طریق فرم پیگیری پست الکترونیک و کلمه عبور را مشاهده نمایید
ورود به صفحه درخواست پست الکترونیک اعضای هیات علمی
ورود به صفحه درخواست پست الکترونیک دانشجویان