آیا امکان دسترسی به منابع الکترونیک دانشگاه از خارج دانشگاه وجود دارد؟

      پاسخ: بله، اعضای محترم هیأت علمی و دانشجویان تخصصی می توانند خارج از دانشگاه به منابع الکترونیک دانشگاه دسترسی داشته باشند، برای این منظور به سایت دانشکده --> از منوهای بالای صفحه آموزش و اخبار ---> علمی آموزشی ----> دسترسی به منابع الکترونیک از منزل، مراجعه نموده و مطابق فایل راهنما اقدام نمایید.


       نحوه دریافت حق‌الزحمه مقالات چگونه است؟

      پاسخ: به مقالاتی حق‌الزحمه تعلق می‌گیرد که ایندکس شده در نمایه نامه‌های بین‌المللی (ISI، Pubmed، Scopus) باشد. درصورتی که نفر اول یا مسئول مقاله دانشجو باشد و آدرس صحیح دانشگاه را آورده باشد، هزینه کامل طبق جدول ارتقای هیأت علمی محاسبه و به استاد راهنمای وی پرداخت خواهد شد. مقاله باید چاپ شده باشد و در دست چاپ(In press)  نبوده و شماره مجله و شماره صفحه مشخص باشد.  سال انتشار مقاله در محدوده سال ارزشیابی دانشگاه(سال جاری میلادی) بوده و مستندات به‌موقع به معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه ارایه شده باشد.

      افراد واجد شرایط به سامانه پژوهش به آدرسhttp://crs.qums.ac.ir/general/homePage.action مراجعه و مستندات مربوط به مقالات خود را ازطریق سایت مذکور به معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه ارسال نمایند.


       چه فرم‌هایی باید در  پایان‌نامه ضمیمه شود؟

      پاسخ: 

                  گواهی کد اخلاق در صفحات اول  پس از قدردانی  باید ضمیمه شود.

                  فرم اصالت پایان‌نامه با امضای دانشجو پس از گواهی اخلاق ضمیمه می‌شود.

                  فرم نظریه استاد راهنما در صفحه آخر ضمیمه شود.


       آیا برای دفاع از پایان‌نامه داشتن مقاله اجباری است؟

      پاسخ: 

      دانشجویان دوره عمومی ورودی90 باید حداقل یک مقاله با فرمت مجله scopus  قبل‌از دفاع به‌صورت submit به هیأت داوران ارائه دهند. در غیر این‌صورت نمره مقاله، از آنها کسر خواهد شد.

      دانشجویان دوره تخصصی باید حداقل یک مقاله scopus به‌صورت accept  به واحد پژوهش به‌عنوان پیش‌شرط دفاع ارائه دهند. مقاله مستخرج از پایان‌نامه در دانشجویان تخصصی ارائه شود.


       جهت دریافت کد اخلاق، دانشجو چه اقدامی را باید انجام دهد؟

      پاسخ: دریافت کد اخلاق در پژوهش جهت پایان‌نامه و طرح تحقیقاتی پس‌از تصویب پروپوزال در شورای پژوهشی دانشکده از سامانه پژوهان الزامی بوده و انجام مراحل مربوطه الزامی است.

                                                             مراحل دریافت کد اخلاق


       از ثبت عنوان تا دفاع از پایان‌نامه چه مراحلی باید طی شود؟

      پاسخ: جهت اطلاع به بخش فرآیندها در پورتال دانشکده / اداره پژوهش/ فرآیندها رجوع نمایید.


       حداکثر زمان دفاع از پایان‌نامه پس از ثبت پروپوزال، چه‌قدر است؟

      پاسخ: در رابطه با دانشجویان ورودی90 به بعد،  بازه زمانی پژوهش از ثبت پروپوزال تا دفاع از پایان‌نامه یک‌سال می‌باشد.


       چه مدت پس از ثبت عنوان،  پروپوزال، باید تصویب شود؟

      پاسخ:  حداکثر 3 ماه پس‌از ثبت عنوان، پروپوزال باید در شورای دانشکده مطرح و مصوب شود.


       دانشجویان چه زمانی باید به ثبت عنوان پایان‌نامه خود اقدام کنند؟

      پاسخ: دانشجویان در ترم 8 موظف به ثبت عنوان هستند در غیر اینصورت نمره رساله یک ایشان صفر لحاظ می‌گردد. 


       نحوه ثبت حق التألیف مقالات به چه‌صورت است؟

      پاسخ:  ابتدا وارد حساب کاربری خود در سامانه پژوهان به آدرس research.qums.ac.ir  شده، سپس در صفحه اول سامانه، گزینه مقاله جدید چاپ شده در مجله را انتخاب نمایید.
      اطلاعات کامل مقاله خود را وارد نمایند.( حتماً در قسمت علت ثبت مقاله گزینه درخواست پاداش و ثبت رزومه نویسندگان انتخاب گردد.)
      در نهایت گزینه تأیید و ارسال به کارشناس پژوهشی را انتخاب کنند.
      نکته1) لازم به ذکر است که فقط مقالات با ایندکس SIS یا pubmed  و یا scopus حق‌التالیف تعلق می‌گیرد.

      نکته‌2‌) در نظر داشته باشند که زمان ارسال حق‌التالیف مقاله حتماً باید پس از نمایه شدن مقاله در صفحه اینترنتی یکی از ایندکس‌های مربوطه باشد.
       


       هزینه کار با دستگاه‌های موجود در آزمایشگاه مرکز به چه‌صورت است؟

      پاسخ: ابتدا به سایت آزمایشگاه جامع مرکز تحقیقات دانشگاه مراجعه نموده و در قسمت میزخدمت، در قسمت هزینه‌های مورد نیاز، هزینه آزمایش با هر دستگاه به تفکیک بیان گردیده است.


       مراحل درخواست انجام آزمایشات در آزمایشگاه مرکز تحقیقات، به چه‌صورت است؟

      پاسخ: ابتدا به سایت آزمایشگاه جامع مرکز تحقیقات دانشگاه مراجعه نموده و در قسمت فرم‌های قابل دانلود، فرم درخواست انجام آزمایشات را پرینت گرفته و پس از مطالعه و امضای آن توسط دانشجو و استاد راهنمای مربوطه، فرم تحویل کارشناس پژوهش مرکز می‌گردد. در نهایت کار توسط کارشناس آزمایشگاه مرکز صورت می‌پذیرد.(مطابق فلوچارت گردش کار مربوطه)


       آزمایشگاه مرکز تحقیقات دارای چه دستگاه‌هایی می‌باشد؟

      پاسخ: 

                1) دستگاه ترموسایکل 
                2) دستگاه برش 
                3) دستگاه کشش و فشار 
                4) انکوباتور مرطوب - خشک    
                5) دستگاه لودسایکل 
                6) دستگاه دیاگنودنت


       سقف هزینه طرح‌های تحقیقاتی هیأت علمی مرکز تحقیقات چه مقدار می‌باشد؟

      پاسخ: طرح‌های تحقیقاتی هیأت علمی مصوب مرکز تحقیقات بدون هیچ‌گونه محدودیت مالی می‌باشد، مشروط بر اینکه به ازای هر 10000000 تومان از هزینه کل طرح باید یک مقاله ISI متن منتج از طرح چاپ گردد.


       مزایای واردکردن افیلیشن مرکز تحقیقات پیشگیری از پوسیدگی دندان در مقالات، چه خواهد بود؟

      پاسخ: نویسندگانی که از افیلیشن مرکز تحقیقات پیشگیری از پوسیدگی دندان در مقالات استفاده نمایند، هنگام دریافت حق‌التألیف خود، 15% مازاد بر هزینه حق‌التألیف دریافت می‌کنند.


       نحوه افیلیشن نویسی مرکز تحقیقات پیشگیری از پوسیدگی دندان، به چه‌صورت است؟

      پاسخ: 

      • افیلیشن فارسی: مرکز تحقیقات پیشگیری از پوسیدگی دندان، دانشگاه علوم پزشکی قزوین، ایران
      • افیلیشن انگلیسی:  Dental Caries prevention Research Center , Qazvin  University of Medical Sciences , Qazvin, Iran


       آدرس سایت مرکز تحقیقات پیشگیری از پوسیدگی دندان چیست؟

      پاسخ:   https://dcpr.qums.ac.ir


       


      6.0.15.0
      گروه دورانV6.0.15.0